x تبلیغات
کاهش کلسترول بد خون با 7 ماده ی غذایی

کاهش کلسترول بد خون با 7 ماده ی غذایی

 

1. کاهش کلسترول بد خون با روغن زیتون

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدانی است که کلسترول بد یعنی همان LDL را کاهش داده و کلسترول خوب یعنی همان HDL را بدون تغییر باقی می کذارد.
مصرف روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون بسیار برای سلامت قلب مفید خواهد بود. بهتر است در رژیم غذایی خود روغن زیتون را با انواع سس ها و افزودنی های جابه جا کنید تا سالم تر باشید.

 

2. کم کردن کلسترول بد خون با آب پرتقال
آب پرتقال علاوه بر داشتن ویتامین سی که برای یلامت قلب مفید است می تواند کلسترول خون شما را نیز کاهش دهد.

3. تاثیر دوغ در کاهش کلسترول بد خون
دوغ های بدون گاز و البته خانگی که با ماست کم چرب تهیه می شوند برای سلامت قلب و کاهش کلسترول بسیار توصیه می شوند. ماست به عنوان یکی از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان به روند کاهش کلسترول بد خون سرعت می بخشد.
4. کنترل کلسترول بد خون با مصرف بادام و گردو و مغزهای دیگر
مغزها به میزان قابل توجهی دارای اسیهای چرب هستند و برای سالم ماندن رگ ها و سلول های قلب بسیار عالی می باشند. این اسید های چرب به راحتی کلسترول و تری گلیسیریدهای جریان خون را کم میکنند.
بادام، فندق، پسته، دانه های کاج و گردوی امریکایی از دیگر مغزهای پرچربی هستند که کلسترول را کم می کنند و باید مانند میوه ها به صورت خام خورده شوند.

5. کاهش کلسترول بد خون با مصرف بلغور جو دو سر
بلغور جو دوسر سرشار از نوع خاصی از فیبراست که LDL خون را کاهش می دهد.
این غذا را بهتر است به صورت ارگانیک و شیرین نشده صبح ها با شیر مصرف کنید. مصرف 1 و 1/2 پیمانه از آن 6 گرم از این فیبر را به بدن منتقل می سازد..

6. آووکادو میوه ای بی نظیر برای کاهش کلسترول بد خون
آواکادو میوه ای است که متاسفانه در کشورهای آسیایی زیاد از ان استفاده نمی شود در حالی که این میوه حاوی اسید اولئیک است که می تواند مانع ترکیب چربی و کلسترول در سلول شود. علاوه بر این سرشار از بتا سیتوسترول است که جذب کلسترول در روده را متوقف می کند.
آووکادو به دلیل افزایش جذب آنتی اکسیدان های ضد بیماری موجود در میوه ها و سبزی ها معروف هستند بنابراین توصیه می شود آن ها را به سالاد و دیگر وعده های غذایی اضافه کنید.

7. ماهی و روغن های حاوی امگا 3 موثر در کاهش کلسترول بد خون
این دسته از مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که فشارخون را کاهش داده، لخته های خون را کم کرده و کلسترول و آل دی آل را پایین می آورد.
مصرف ماهی برای تمام افراد مبتلا به بیماری های قلب و فشار خون توصیه می شود و این نوع غذا یکی از بهترین مواد غذایی برای تمام رده های سنی می باشد.