1.درمان آکنه:
آویشن دارای خواص ضد باکتری فوقالعاده ای است و برای مبارزه با باکتری های که باعث آکنه در پوست میشود مفید است. آویشن اغلب به عنوان یک ماده در کرم های آکنه و شستشوی صورت استفاده میشوند.
2. حفظ سلامت پوست از خواص آویشن:
آویشن با از بین بردن باکتری های که باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف میشوند ، در حفظ سلامت پوست کمک میکنند.روغن آویشن را میتوان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد.این یک تونر پوستی ملایم است و میتوان برای انواع پوست ها استفاده کرد.
3. درمان پای ورزشکاران از خواص آویشن :
خواص ضد قارچی آویشن برای درمان پای ورزشکاران مفید است.
خواص و مزایای آویشن برای مو:
سالهای مدیدی است که آویشن به خاطر مزایایش برای مو شناخته شده است.روغن اسانس آویشن باعث رشد مو میشود و با مشکلات مختلف مو مبارزه میکند.
4.تحریک رشد مو با آویشن:
مواد مغذی موجود در آویشن به فولیکول های مو برای رشد کمک میکند.گردش خون کف سر را افزایش میدهد.مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر بمالید که باعث رشد مو و سالم تر شدن براقی موها میشود.
5. درمان ریزش مو با آویشن:
استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا با سایر مواد دیگر میتواند موهای شما را ضخیم و درخشان کند و از ریزش آن نیز جلوگیری کند.
 
 6. درمان شوره سر با آویشن:
با توجه به خواص ضد باکتریایی ، میتواند پوست سر را تمیز کند و در درمان شوره سر موثر میباشد.این گیاه اغلب به عنوان یک عنصر در شامپو یا نرم کننده ها مورد استفاده قرار میگیرد.
لازم به ذکر است که 2 گونه اصلی آویشن قرمز و سفبد وجود دارد.استفاده بیش از حد از نوع قرمز آن باعث تحریک پوست سر میشود. پس توصیه میشود که از نوع سفید آن استفاده کنید.
مزایای سلامتی آویشن و خواص آن برای درمان بیماری ها:
این گیاه معطر ارزش دارویی دارد و از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید است.
7. خواص ضد التهابی آویشن:
خواص ضد التهابی آویشن در جلوگیری از التهاب مزمن در بدن موثر است و میتواند کمک کند تا از شر مشکلات آکنه خلاص شوید.
8. درمان سوء هاضمه از خواص آویشن:
چای آویشن به منظور تقویت هضم خوب و کاهش گاز و نفخ شناخته شده است. همچنین حاوی روغن های میباشد که می تواند زخم معده را درمان نکند.

9.درمان اختلالات تنفسی از خواص آویشن:
خواص آنتی سپتیک و انتی بیوتیک آن ، یک درمان موثر برای مشکلات تنفسی مانند سرفه و برونشیت و همچنین گلو درد و سر درد میباشد.شما میتوانید چای آن را مصرف کنید و برای شیرین کردن آن از عسل استفاده کنید.
مصرف منظم این چای برای سلامتی بسیار مفید است.
10. سلامت استخوان از خواص آویشن:
آویشن یک منبع عالی از ویتامین K ، آهن ، کلسیم ، و منگنز است.این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت ، رشد و تراکم مناسب استخوان ها و کاهش مشکلات استخوانی ایفا میکند.
11. مزایای قلبی و عروقی آویشن: 
این گیاه به دلیل اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد از التهاب مزمن جلوگیری میکند که یکی از علل عمده بیماری های قلبی میباشد. رگ ها و شریان ها ، و فشار خون را کاهش میدهد و قلب را تقویت میکند.در کل یک تونیک بسیار عالی برای بهبود سلامت قلب میباشد ، زیرا قلب را قادر میسازد تا کارامد تر عمل کند.
12. کنترل فشار خون با آویشن:
عصاره این گیاه به دلیل غنی بودن از پتاسیم در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش مهمی دارد.
13. درمان گرفتگی های عضلانی از خواص آویشن:
یکی از مهمترین مزایای آویشن ، اثر بخشی آن در درمان گرفتگی عظلات قائدگی و سایر اسپاسم در بدن است.
 14. بهبود بینایی با آویشن:
آویشن غنی از ویتامین A میباشد که این ویتامین به از بین بردن بیماری های مربوط به چشم ( به جز مشکلات مربوط یه شبکیه چشم ) کمک میکند.